تبلیغات
سلامتی طبیعی - چه غذاهایی برای بیماران دیابتی مناسب هستند؟
سلامتی طبیعی
(انواع و اقسام راهکارهای طبیعی برای درمان بیماری های جسمی و روحی)
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
 دکتر پریسا  گفت:«بر خلاف عقیده عموم، خرید یا تهیه غذاهای مخصوص بیماران دیابتی لازم و ضروری نیست. بیمار دیابتی می تواند و باید از انواع غذاهایی که سایر اعضاء خانواده استفاده می کنند مصرف نماید البته قند و شکر و تمام مواد غذایی حاوی این مواد مستثنی هستند. » وی ادامه داد:«معمولا بیمار دیابتی بعد از مدتی نسبت به مصرف غذاهای شیرین بی میل می شود و با آموزش می تواند سایر غذاهای متنوع و در دسترس را جایگزین یکدیگر نماید.

استفاده از فهرست جایگزینی غذا نه تنها سبب آشنایی با مقدار انرژی و مواد مغذی اصلی موجود در هر واحد می شود بلکه کمکی در انتخاب انواع غذا در خانه یا رستوران خواهد بود.» مسئول تغذیه بزرگسالان در دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در خصوص تغذیه افراد مبتلا توصیه کرد:«افراد مبتلا بایستی روزانه به شكل متنوع ازگروه های مختلف مواد غذایی استفاده كنند تا مواد معدنی و ویتامین ها به مقدار كافی به بدن آنها برسد و سعی شود به اندازه كافی مواد نشاسته ای، انواع سبزی و ماست و شیر را مصرف كنند و روزانه از مواد پروتئینی نیز استفاده نمایید.»

وی افزود:« در هر وعده غذایی باید حداقل از هر3 گروه غذایی مختلف استفاده نمایند؛ برای مثال ساندویج تخم مرغ كه در آن گوجه فرنگی، كاهو و جعفری استفاده شده باشد.و مواد غذایی كه روزانه مصرف می كنند به 3 وعده اصلی و 3 میان وعده تقسیم نمایند و توجه داشته باشند که غذا خوردن منظم در تنظیم میزان قند خون اثر زیادی دارد به خصوص اگر قرص یا انسولین مصرف می كنند.»


دکتر پریسا ترابی ادامه داد:«گنجاندن سبزی ها و میوه ها به مقدار كافی در غذای روزانه را نباید فراموش کرد و به هنگام طبخ غذا از نمك كمتری استفاده كرده و سعی کنند كه پس از پخت، نمك به غذا اضافه نکنند و از گیاهان معطر و ادویه های فاقد نمك برای طعم دادن به غذا استفاده کرده و از غذاهای كنسرو شده كه طی فرآوری در صنایع غذایی، نمك به آنها افزوده می شود كمتر استفاده شود.» وی افزود:«مصرف هفتگی تخم مرغ را به حداكثر3 بار در هفته محدود كرده و به هنگام مصرف روغن، هیچ گاه روغن را در ظرف سرازیر نكنید و حتما از پیمانه برای استفاده از روغن استفاده كنید.» مسئول تغذیه بزرگسالان در دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد:«مصرف روزانه 8-6 لیوان مایعات غیر شیرین (ترجیحاً آب) توصیه می شود و سعی كنید وزن مطلوب خود را حفظ نمایید. مغزهای گردو، بادام و... در گروه چربی ها قرار می گیرند و هر واحد آنها برابر 2 قاشق غذا خوری است. »
 






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
1390/10/4
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی